artikkelikuva

Juristiliitto

Jäsenyys kannattaa

Saat turvaa työelämässä

Juristiliitto auttaa henkilökohtaisesti työelämän eri tilanteissa. Jäsenenä saat apua esimerkiksi työsopimusneuvotteluissa tai virka- ja työsuhteen päättämistilanteissa. Jäsenen tukena on myös luottamusmiesverkosto. Oikeusturvavakuutuksemme korvaa omat ja vastapuolen kulut 15 000 euroon saakka.

Olemme vahvasti mukana juristien työelämän kehittämisessä. Neuvottelemme työ- ja virkaehtosopimuksista akavalaisten neuvottelujärjestöjen kautta. Myös yrittäjien ja ammatinharjoittajien työolojen ja aseman parantamiseksi tehdään yhteistyötä akavalaisten liittojen kanssa.

Vaikutat yhteiskuntaan

Oikeudenmukaisuuden edistäminen, oikeusvaltiosta huolehtiminen sekä laadukkaan lainsäädännön takaaminen ovat Juristiliiton keskeisiä tehtäviä. Annamme vuosittain useita lausuntoja ja teemme aloitteita oikeudenhoidon kehittämiseksi. Juristiliitto on vahva yhteiskunnallinen vaikuttaja.

Juristikunnan yhteiskunnallinen asema perustuu laadukkaaseen yliopistokoulutukseen. Teemme yhteistyötä oikeustieteellistä koulutusta antavien yksiköiden kanssa ja pidämme huolta juristikoulutuksen laadusta työmarkkinoiden tarpeet huomioiden.

Saat vauhtia uralle

Juristiliiton urapalveluiden avulla saat oman urasi lentoon. Löydät mielenkiintoisimmat työpaikat Suomen suurimmalta juristien rekrytointifoorumilta; Lakimiesrekrytoinnista. Saat henkilökohtaista ohjausta kokeneilta ammattilaisilta oman työhakemuksen, ansioluettelon tai LinkedIn-profiilin kehittämiseen. Voit osallistua Juristiliiton mentorointiohjelmaan, jossa kokeneet juristit tukevat vuoden mittaisessa ohjelmassa nuorempia ammatillisessa kehityksessä. Pääset myös osallistumaan lukuisiin ammatillisia valmiuksia kehittäviin maksuttomiin urakoulutuksiin.

Löydät verkostot

Juristiliiton tapahtumissa pääset tutustumaan ja keskustelemaan eri aloilla ja tehtävissä toimivien juristien kanssa. Tapahtumat keräävät vuosittain tuhansia juristeja yhteen niin koulutuksien ja seminaarien kuin kulttuurin ja urheilunkin pariin. Vuosittain Juristiliitto järjestää noin 100 tilaisuutta ympäri Suomen.

Saat etuja ja alennuksia

• Lakimiesuutiset
  • Lakimieskalenteri
  • Sähköinen juristimatrikkeli