opiskelijoita haalareissaan

Tapahtumatoimikunta

Mitäänhän ei tapahdu, ellei sitä joku järjestä!

Tapahtumatoimikunta

Opiskelijaelämän yksi parhaista anneista on kaikki hauskat tapahtumat, joihin pääsee osallistumaan jo fuksiviikosta lähtien. Tapahtumat ovat helpoin paikka tavata uusia ystäviä ja kokea Lex-henkeä hauskojen aktiviteettien parissa! Tässä lyhyesti mitä kaikkea Lexissä tapahtuu ja keiden toimesta.

Tapahtumavastaava johtaa Lex ry:n tapahtumatoimikuntaa. Tapahtumatoimikuntaan kuuluvat liikunta- ja kulttuurivastaavat, tapahtumajaosto sekä laskettelukerhomme Skimbalex ja purjehduskerhomme SeilaiLex. Myös fuksikapteenit ovat osa tapahtumatoimikuntaa. Kaikista kerhoista ja jaostoista löytyy lisää tietoa nettisivuilta!

Syyskauden starttaava Lex on the Beach on hyvä esimerkki yhdestä Lexin isommista tapahtumista. Muita tällaisia ovat ihanan ainejärjestömme vuosijuhlat, ulkomaille suuntautuva Iso-Excu sekä vappuna järjestettävä Akateeminen Mölkky. Näihin valitaan järjestäjät kaikille lexiläisille avoimella haulla ja heidän tukenaan ovat toimikuntalaiset. Voit halutessasi ottaa enemmän vastuuta hakemalla yksittäisen tapahtuman järjestäjäksi tai auttaa toimimalla toimikunnassa tai muuten vain apukätenä. Aktiivisia Lexin toimijoita kiitetään joka vuosi erityisten kiitostapahtumien muodossa!

Tapahtumavastaava Frans Salmisen tavoitat osoitteesta tapahtuma@lex.fi.

Tapahtumajaosto

Tapahtumajaosto (aikaisemmalta nimeltään tapahtumatoimikunnan hallitus) perustettiin ensi kertaa syksyllä 2015 ja se aloitti toimintansa vuoden 2016 alussa. Tapahtumajaostoon kuuluu tapahtumavastaava, joka toimii myös tapahtumatoimikunnan ja -jaoston puheenjohtajana. Lisäksi kokoonpanoon kuuluvat 5-10 valittua tapahtumajaoston varsinaista jäsentä.

Tapahtumajaoston varsinaisten jäsenten tehtävänä on auttaa tapahtumavastaavaa erilaisten tapahtumien järjestämisessä ja suunnittelussa sekä tapahtumakalenterin ideoimisessa. Lisäksi jäsenet voivat olla avuksi myös sitsi-, liikunta- ja kulttuurivastaavalle. Jäsenet voivat lisäksi halutessaan vastata vuoden aikana jonkin tapahtuman järjestämisestä itse. Perinteisesti Lex on the Beach on ollut tapahtumajaoston itse järjestämä tapahtuma.

Tapahtumajaosto kokoontuu vuoden mittaan sovitusti, jolloin suunnitellaan tulevia tapahtumia ja pohditaan niiden toteutusta.

Tapahtumajaoston jäsenenä pääsee vaikuttamaan opiskelukulttuurin mielenkiintoisimpaan sektoriin eli tietenkin tapahtumiin sekä niiden sisältöön. Kaupan päälle tulevat kokemus Lexin toiminnasta, uudet tuttavuudet ja ystävyyssuhteet!